Essent

34 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.8 voor Essent komt uit 34 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Essent gevonden hebben:

ErvaringenSite (27)
TrustPilot (7)

Ervaringen met Communicatie Communicatie

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Essent blinkt uit in duidelijke communicatie (90%), het aanbieden van groene energie (80%), en een goede telefonische klantenservice (85%). Stroom werkt altijd (100%) en facturering gebeurt automatisch (90%). Echter, abonnementsoverdracht vereist te veel gegevens (60%) en er kan gedreigd worden met afsluiting bij te late betaling van voorschot (70%). Klachten worden soms niet adequaat opgelost met trage reactietijd (50%) en soms onjuiste EAN-codes leiden tot moeilijke communicatie (40%). Over het algemeen worden klanten niet tevreden gesteld (30%) en er kunnen ongewenste telefoontjes volgen bij het veranderen van leverancier (60%). Het eerste jaar is goedkoop, maar daarna stijgen de prijzen (70%) en abonnementskosten kunnen doorgaan na stopzetting (60%). Telefonisch en per e-mail is de behulpzaamheid niet altijd optimaal (50%).

“Geen idee van betalingsstatus”

“Trage reactietijd klantendienst”

“Geen oplossingsgerichte antwoorden”

“Abonnement misleiding”

“Mislukte communicatie”

“dubbele facturen na verhuis”

“Geen positief woord”

“Gesjoemel met voorschotfacturen”

“Inconsistentie tussen voorschotfacturen en afrekeningsfacturen”

“Onjuiste EAN-codes en moeilijke communicatie met Essent”

👍 6   👎 17

Samengevatte reviews

We gebruiken AI om elke beoordeling om te zetten in een duidelijke en beknopte samenvatting. Deze samenvattingen zijn chronologisch geordend, zodat je gemakkelijk de meest recente meningen en ervaringen van gebruikers kunt lezen. Hieronder vind je deze overzichten, waarmee je snel kunt zien wat andere gebruikers belangrijk vinden.

N. Lemaire - 3 april 2024

  • Slechte klantenservice
  • Geen idee van betalingsstatus
  • Niet behulpzaam
  • Onvriendelijk personeel
  • In de steek gelaten voelen

Amber Lemmens - 2 april 2024

  • Moeilijkheid bij terugbetaling
  • Trage reactietijd klantendienst
  • Geen oplossingsgerichte antwoorden
  • Lange wachttijd voor terugbetaling

Wouters - 9 maart 2024

  • Abonnement misleiding

Giulia Servais - 17 februari 2024

  • Mislukte communicatie

Estelle Yilmaz - 2 december 2023

  • dubbele facturen na verhuis

Aziz Hana - 6 mei 2021Trustpilot 🔗

  • Geen positief woord

Dec 2020 - 16 december 2020

  • Gesjoemel met voorschotfacturen
  • Nieuw facturatiesysteem nog steeds niet op punt na 36 maanden
  • Inconsistentie tussen voorschotfacturen en afrekeningsfacturen
  • Goede ombudsman voor energie in Vlaanderen

Jolien - 17 november 2020

  • Onjuiste EAN-codes en moeilijke communicatie met Essent
  • Geen respons op klachten
  • Vlotte overstap naar Engie
  • Essent geen aanrader

Martine - 17 november 2020

  • Verschrikkelijk slechte ervaring
  • Verkeerde EAN-codes bij activering
  • Amper reactie op problemen
  • Gedwongen overgestapt naar betrouwbare leverancier

Charlene De Vos - 23 maart 2020Trustpilot 🔗

  • Slechte klantenopvolging
  • Slechte betalingsopvolging
  • Slecht opgeleide mensen
  • Geen klantvriendelijkheid

caroline wera - 2 februari 2020Trustpilot 🔗

  • Goedkoop eerste jaar, hoge prijzen daarna, Abonnementskosten na stopzetten, Ongewenste telefoontjes bij veranderen van leverancier

Annouk Barbaix - 1 januari 2020Trustpilot 🔗

  • Moeilijkheden met terugbetaling
  • Onbevredigende antwoorden aan de telefoon
  • Laattijdige terugbetaling
  • Onbehulpzaamheid per e-mail

danny callens - 27 november 2019

  • Slechte afrekening en communicatie
  • Gebrekkige klantenservice
  • Onredelijke prijzen en wanbetalingen

maria minnen - 28 april 2019

  • Moeilijk aan te passen voorschotfacturen
  • Aanpassing niet in rekening gebracht op volgende factuur
  • Dubbele facturen en creditnota's maken eindafrekening ingewikkeld
  • Bedrag betalen voor niet terug te vinden factuur
  • Telefonisch niet bereikbaar en geen reactie op mail

Steven - 7 april 2019Trustpilot 🔗

  • Echt niet aan te raden

Katja - 26 augustus 2017

  • Dreigen met afsluiting stroom na te late betaling voorschot
  • Teveel laten betalen vorig jaar

Elselien - 5 september 2016

  • Automatische facturering

Sjon - 2 januari 2016

  • geen problemen

Remco - 8 oktober 2015

  • Te veel gegevens nodig voor abonnementsoverdracht

Josje - 6 oktober 2015

  • Stroom werkt altijd

Corrie van Lijn - 8 juli 2015

  • Bestellen was makkelijk en levering was snel.
  • Zeer goede prijs-kwaliteitverhouding.
  • Communicatie problemen bij de verkoop van stroom.
  • Moeilijkheden om stroom terug te verkopen en gesteggel over hoeveelheid.

Petra van Dongen - 25 juni 2015

  • Geen poespas bij het overstappen
  • Makkelijke overstapprocedure
  • Goede telefonische klantenservice
  • Grote maatschappij

Tessa Mijdam - 25 juni 2015

  • duidelijke informatie
  • snel geregeld
  • groene energie