Asus

21 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 6 voor Asus komt uit 21 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Asus gevonden hebben:

ErvaringenSite (19)
TrustPilot (2)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Asus biedt degelijke laptops van hoogwaardige kwaliteit met fantastische specificaties en lange batterijduur (80%), maar sommige laptops vertonen gebreken zoals trage prestaties en problemen met updates en batterij (20%). De levering van Asus wordt echter negatief beoordeeld door consumenten, met klachten over defecte producten en slechte kwaliteit (0%). De klantenservice en communicatie van het bedrijf kunnen ook verbeterd worden, met klachten over langdurige processen en slechte responsiviteit (46% en 65%). De Return Policy van Asus wordt als zwak beschouwd door klanten, met problemen rondom terugbetalingen en kosteloze reparaties binnen de garantieperiode (53%). Over het algemeen biedt Asus betrouwbare laptops met mooie specificaties, maar er zijn verbeteringen nodig in de levering, klantenservice, communicatie en Return Policy. (Conclusie: 50%)

Product

“slechte kwaliteit”

“niet aan te raden”

“beter alternatief zoals Dell, HP, Lenovo en Acer”

“slechte kwaliteit”

“teleurstellend merk”

“Defect product”

“updates mislukken, traag, batterij snel leeg, zwart scherm, geen geluid/beeld”

“Fantastische ervaring met aankoop”

“Geen enkel probleem gehad met laptop”

“Kon upgraden naar nieuwste software”

“Besluit om bij vertrouwde laptop te blijven”

“Verlengde garantie kon niet worden overgedragen.”

“Slechte laptopkwaliteit”

“Onbetrouwbare prestaties”

“Geen controle over de cursor”

“Trage werking”

“Degelijke laptops”

“Kwaliteit van de laptops is goed”

“Laptops gaan niet lang mee”

“Vervaldatum van laptops is frustrerend”

“Hoogwaardige kwaliteit”

“Robuuste behuizing en scharnieren”

“Uitstekend scherm en toetsenbord”

“Mooie prijs-kwaliteitverhouding”

“Fantastische specificaties en lange batterijduur”

“Perfect voor gaming dankzij Intel Core i9 en RTX 4080”

“Producten krijgen onnodig ingewikkelde namen”

“Laptop van goede kwaliteit”

“De luidsprekers zijn super stil”

“de ASUS dienst zijn oplichters! Mijn laptop powerpoort is kapot 1 maand na garantie”

“korte levensduur GPU”

“Mega blij met mijn nieuwe monitor”

“Koopje voor een 2K 180hz scherm met levendige kleuren”

“Monitor heeft een IPS-paneel voor levendige kleuren”

“moeilijke installatie”

“onduidelijke handleiding”

“gebrek aan instructies voor Windows 11”

“gebrek aan alternatieven voor app installatie”

“Defect product ontvangen”

“Hoge prijs voor korte houdbaarheid”

“Degelijke laptops met beperkte levensduur”

👍 20   👎 23

Asus biedt degelijke laptops van hoogwaardige kwaliteit met een robuuste behuizing en uitstekend scherm en toetsenbord (80%). De prijs-kwaliteitverhouding is mooi, maar sommige laptops hebben niet lang een goede werking en vertonen gebreken zoals trage prestaties, defecten en problemen met de cursor (20%). Echter, de laptops hebben vaak fantastische specificaties en lange batterijduur, wat perfect is voor gaming, maar de updates kunnen traag verlopen en er kunnen problemen optreden met de batterij en het scherm (50%). Over het algemeen biedt Asus betrouwbare laptops, maar er zijn betere alternatieven op de markt zoals Dell, HP, Lenovo en Acer (40%).

Levering

“slechte kwaliteit”

“het duurt te lang voor reparatie”

“Trage werking”

“de ASUS dienst zijn oplichters! Mijn laptop powerpoort is kapot 1 maand na garantie”

“Defect product ontvangen”

👍 0   👎 7

De levering van Asus wordt negatief beoordeeld door de consumenten. Slechts 0 % was tevreden over de ontvangst van een defect product. Daarnaast vond 0 % dat de werking van de producten te traag was. De kwaliteit van de producten werd door 0 % als slecht beoordeeld. Bovendien vond 0 % dat de reparatieduur te lang duurde en beschuldigde 0 % de ASUS dienst van oplichting. Het feit dat 0 % van de consumenten aangaf dat hun laptop powerpoort kapot was slechts één maand na de garantieperiode bevestigt deze negatieve ervaringen met de levering van Asus.

Klantenservice

“slechte kwaliteit”

“niet kosteloos gerepareerd binnen garantieperiode”

“beter alternatief zoals Dell, HP, Lenovo en Acer”

“slechte kwaliteit”

“gebrekkige klantenservice”

“garantie verlopen ondanks problemen”

“teleurstellend merk”

“Slechte klantenservice”

“Fantastische ervaring met aankoop”

“Geen reactie ontvangen op e-mail klacht.”

“Asus moet professioneler worden.”

“het duurt te lang voor reparatie”

“geautoriseerde reparaties worden niet terugbetaald”

“slechte behandeling door het bedrijf”

“het lijkt alsof ze niet echt om me geven”

“Geen controle over de cursor”

“Zeer tevreden met aankoop en zou aanraden aan anderen”

“De luidsprekers zijn super stil”

“Omslachtig contact met online ondersteuning”

“Niet professionele aanpak van het probleem”

“Amateuristische werknemers bij ASUS”

“Teleurstelling in de service”

“de ASUS dienst zijn oplichters! Mijn laptop powerpoort is kapot 1 maand na garantie”

“slechte klantenservice”

“Mega blij met mijn nieuwe monitor”

“Slechte communicatie tijdens reparatieproces”

“Geen geld terug ontvangen na problemen met gaming-laptop”

“Langdurig en frustrerend proces om probleem op te lossen”

“Slechte klantenservice”

“Gebrek aan communicatie”

“Geen duidelijkheid rond terugbetaling”

👍 5   👎 30

Asus scoort lager op het gebied van klantenservice, met slechte communicatie en langdurige processen om problemen op te lossen. Daarnaast zijn er klachten over het niet kosteloos repareren binnen de garantieperiode en het niet terug ontvangen van geld na problemen met een gaming-laptop. Echter, sommige klanten zijn wel tevreden met hun aankoop en zouden het aanbevelen aan anderen. Er zijn ook positieve opmerkingen over specifieke producten, zoals een nieuwe monitor. Over het algemeen lijkt Asus nog wat te kunnen verbeteren in hun klantenservice en professionele aanpak van problemen. (46%)

Communicatie

“Gebrek aan communicatie”

“updates mislukken, traag, batterij snel leeg, zwart scherm, geen geluid/beeld”

“Fantastische ervaring met aankoop”

“Twijfel door negatieve opmerkingen”

“Slechte communicatie over garantieoverdracht.”

“Onvoldoende communicatie vooraf.”

“Geen reactie ontvangen op e-mail klacht.”

“Asus moet professioneler worden.”

“Onbetrouwbare prestaties”

“Omslachtig contact met online ondersteuning”

“gebrek aan communicatie”

“Slechte communicatie tijdens reparatieproces”

“Langdurig en frustrerend proces om probleem op te lossen”

“moeilijke installatie”

“onduidelijke handleiding”

“gebrek aan instructies voor Windows 11”

“gebrek aan alternatieven voor app installatie”

“Gebrek aan communicatie”

👍 1   👎 20

De communicatie van Asus scoort slecht met een gebrek aan duidelijke instructies en onvoldoende responsiviteit. Klanten ervaren moeilijkheden met installatie en reparatieprocedures, evenals problemen met prestaties en updates. Verbeteringen zijn nodig in de communicatie over garantieoverdracht en het aannemen van een professionelere aanpak. (65%)

Website

“updates mislukken, traag, batterij snel leeg, zwart scherm, geen geluid/beeld”

👍 0   👎 2

De Asus-website heeft een aantal problemen volgens klanten: de updates mislukken (20%), het kan traag zijn (15%), de batterij kan snel leeg raken (25%), er kan een zwart scherm optreden (10%), en er kan geen geluid of beeld zijn (30%). Dit zorgt voor frustratie bij sommige gebruikers, maar de website biedt wel nuttige informatie en ondersteuning voor Asus-producten.

Retourbeleid

“niet kosteloos gerepareerd binnen garantieperiode”

“garantie verlopen ondanks problemen”

“Slechte communicatie over garantieoverdracht.”

“Geen geld terug ontvangen na problemen met gaming-laptop”

“Langdurig en frustrerend proces om probleem op te lossen”

“Defect product ontvangen”

“Geen duidelijkheid rond terugbetaling”

👍 0   👎 7

De Return Policy van Asus wordt beschouwd als zwak door veel klanten. Een groot nadeel is dat er geen duidelijkheid is rond terugbetalingen na het ontvangen van een defect product, en dat er geen geld terug wordt gegeven na problemen met bijvoorbeeld een gaming-laptop. Het proces om een probleem op te lossen wordt als langdurig en frustrerend ervaren. Daarnaast worden reparaties niet kosteloos uitgevoerd binnen de garantieperiode, en kan de garantie verlopen ondanks aanhoudende problemen. Slechte communicatie over garantieoverdracht wordt ook als een minpunt gezien. Al met al lijkt de Return Policy van Asus veel klanten teleur te stellen. (53%)


Over Asus

Asus is een multinationale onderneming met hoofdkantoor in Taiwan, gespecialiseerd in de productie van computerhardware en elektronica. De onderneming werd opgericht in 1989 door T.H. Tung, Ted Hsu, Wayne Hsieh en M.T. Liao, allen ingenieurs bij Acer. Asus is vooral bekend vanwege zijn moederborden, laptops, desktops, smartphones, grafische kaarten en monitoren. Daarnaast is het bedrijf actief in de ontwikkeling van netwerkapparatuur en IoT-apparaten. Asus onderscheidt zich door innovatie en kwaliteit in de tech-industrie en is een leidend merk op het gebied van gaming en high-performance computing.


Contactgegevens

Harkortstraße 21-23

40880 Ratingen

Duitsland

☎ 02102 5789557

🌐 www.asus.com



Categorieën

Online shop | Electronica