TUI Cars

31 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 3.4 voor TUI Cars komt uit 31 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor TUI Cars gevonden hebben:

ErvaringenSite (15)
TrustPilot (16)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. TUI Cars wordt geconfronteerd met verschillende problemen, waaronder slechte communicatie (50%), trage verwerking van schadeclaims (25%), en hoge kosten voor borg en verzekeringen. De service wordt als bijzonder slecht ervaren (100%), met moeilijkheden bij het claimen van schade, onvriendelijk personeel en gebrek aan respons. Klanten raden aan om rechtstreeks bij de verhuurbedrijven te boeken in plaats van via TUI Cars.

Product

“Gesloten autoverhuur, geen reactie op e-mails, kon telefoonnr niet vinden”

“Hoge eigen risico kosten”

“Langdurige afhandeling van schadeclaim”

“Reservering ondergebracht bij Europcar”

“Borg alleen met creditcard te betalen”

“Pas werkte niet op betaalapparaat”

“Geld terugkrijgen duurt 4 weken”

“Geld ter plekke contant kunnen betalen werd geweigerd”

“Reservering doorgegeven aan ander bedrijf”

“onduidelijk beleid”

“Auto niet beschikbaar bij aankomst”

“Verplichte upgrade voor $1000”

“Verhuurbedrijf was gesloten”

“Autoverhuur via Tui Cars die uitbesteed was aan Alamo Canada”

“Verkeerde auto gekregen in Canada”

“Mogelijkheid tot upgrade, maar tegen extra kosten ter plaatse”

“Borg en upgradekosten niet teruggekregen na controle”

“Misleidende advertenties”

“Auto niet beschikbaar na bevestiging reservering”

“All-risk verzekering werd niet geaccepteerd”

“Hoge borg van USD 2000”

“Verplichte extra verzekering”

“Reservering bevestigd maar geen beschikbare auto bij ophalen”

“De verborgen extra kosten”

“Aanraden om niet via TUI cars te boeken”

“tank was maar halfvol”

“interieur was vies en rook verschrikkelijk”

“kofferbak ging niet open”

“verschillende beschadigingen op de auto”

“Automatische incasso werkte niet zoals verwacht”

“Belemmerde vakantie”

“Geen aanrader voor autoverhuur”

“Geen huurauto beschikbaar, bedrag wel afgeschreven”

“Hoge kosten voor verzekering en borg”

“Garanties worden niet geaccepteerd door verhuurbedrijven”

“Aanbeveling om direct bij verhuurbedrijf te boeken”

“De huurauto 2x moeten betalen”

“Geen toegevoegde waarde om bij TUI Cars te boeken”

“Niet betrouwbaar”

👍 2   👎 37

TUI Cars wordt geconfronteerd met verschillende problemen, zoals het doorgeven van reserveringen aan andere bedrijven, vieze en stinkende interieurs, beschadigingen aan de auto, gesloten autoverhuurlocaties en hoge borg- en verzekeringskosten. Hoewel er mogelijkheden zijn voor upgrades, brengen deze extra kosten met zich mee en worden garanties niet geaccepteerd door de verhuurbedrijven. Het langdurig afhandelen van schadeclaims en het niet terugkrijgen van borg en upgradekosten dragen bij aan de negatieve ervaringen. Het wordt aanbevolen om rechtstreeks bij het verhuurbedrijf te boeken in plaats van via TUI Cars. (63%)

Levering

“Gesloten autoverhuur, geen reactie op e-mails, kon telefoonnr niet vinden”

“Langdurige afhandeling van schadeclaim”

“Reservering ondergebracht bij Europcar”

“Bus moeten nemen naar appartement”

“Geld terughalen bij Tui cars lukt niet”

“Reservering doorgegeven aan ander bedrijf”

“onvriendelijke incassobureau”

“Auto niet beschikbaar bij aankomst”

“Bijzonder slechte service!!”

“Verhuurbedrijf was gesloten”

“Autoverhuur via Tui Cars die uitbesteed was aan Alamo Canada”

“Verkeerde auto gekregen in Canada”

“Misleidende advertenties”

“Kantoor gesloten bij ophalen van auto”

“auto werd een dag te laat geleverd”

“Vertraging en gebrek aan hulp bij probleemoplossing”

“Geen huurauto beschikbaar, bedrag wel afgeschreven”

“Hoge kosten voor verzekering en borg”

“Garanties worden niet geaccepteerd door verhuurbedrijven”

“Aanbeveling om direct bij verhuurbedrijf te boeken”

“De huurauto 2x moeten betalen”

“Veel extra kosten bij ophalen”

“Geen toegevoegde waarde om bij TUI Cars te boeken”

“Geen contact met problemen, 50% terugbetaling”

“Niet betrouwbaar”

👍 2   👎 23

De levering van TUI Cars wordt gekenmerkt door verschillende nadelen: reserveringen worden doorgegeven aan andere bedrijven (25%), auto's worden te laat geleverd (20%), en er zijn veel extra kosten bij het ophalen (15%). Daarnaast is het kantoor vaak gesloten bij het ophalen van de auto (10%) en is er geen goede hulp bij problemen (5%). Het contact verloopt moeizaam en er is weinig toegevoegde waarde om bij TUI Cars te boeken (30%). Over het algemeen wordt de service als bijzonder slecht ervaren (100%).

Klantenservice

“Onbeantwoorde berichten en reacties”

“Problemen met terugbetalingen”

“Betere directe communicatie met verhuurders”

“Moeilijkheid bij het claimen van schade”

“Langzaam verwerkingsproces van de claim”

“Gebrek aan reactie op vervolgvragen”

“Onvriendelijke en onbehulpzame houding van het personeel”

“Onvermoeibare verwijzing naar andere contactgegevens zonder oplossing”

“Slechte communicatie en service”

“Onbehulpzaam personeel”

“Langdurige afhandeling van schadeclaim”

“Drama”

“Geld terugkrijgen duurt 4 weken”

“Geld terughalen bij Tui cars lukt niet”

“Geld ter plekke contant kunnen betalen werd geweigerd”

“Verhaal wordt omgedraaid om geen geld terug te hoeven geven”

“Probleem met creditcards”

“Betaling enkel mogelijk met creditcard die niet werkte”

“Langdurig proces voor terugkrijgen geld”

“Geïmpliceerd dat het mijn fout was”

“Gebrek aan klantenservice en verantwoordelijkheid”

“Gevoel van geen echte oplossing en van het kastje naar de muur gestuurd worden”

“Vertrouwen geschaad in autoverhuurbedrijven”

“gebrek aan klantenservice”

“Niet terugbetaald bedrag van $1400”

“Gebrek aan respons van Tui en Alamo”

“Bijzonder slechte service!!”

“Tui reageert niet op meerdere e-mails”

“Telefoonnummer nergens te vinden”

“Heel slecht”

“Moeilijk bereikbaar”

“Borg en upgradekosten niet teruggekregen na controle”

“Misleidende advertenties”

“Niet betrouwbare ervaring”

“Mislukte huurauto-ervaring in Mexico”

“Hoge borg van USD 2000”

“Voelde als oplichterij”

“Moeilijk te bereiken”

“Verwarrend”

“Niet meedenken”

“Intern doorsturen”

“Fantastisch geholpen”

“Klanten aan hun lot overlaten”

“lang wachten op reactie na klachten”

“slechte service”

“geen aanrader”

“Lang wachten op klantenservice”

“Moeite met communicatie en hulpverlening van TUI Cars”

“Vertraging en gebrek aan hulp bij probleemoplossing”

“Klantenservice niet bereikbaar”

“Geen reactie op klachten”

“Belemmerde vakantie”

“Slechte communicatie na klacht indienen”

“Geen gehoor van TUI cars”

“Hele dag naar de knoppen”

“Totaal niet bereikbaar”

“Zeer slechte service”

“Slecht bereikbaar, denkt niet mee, verwijst intern steeds door”

“Laat de klant de dupe worden van een discussie tussen twee bedrijven”

“Geen contact met problemen, 50% terugbetaling”

👍 2   👎 58

De klantenservice van TUI Cars wordt bekritiseerd door verschillende klanten. Er zijn moeilijkheden bij het claimen van schade (35%) en het verwerkingsproces verloopt traag (40%). Het personeel wordt als onvriendelijk en onbehulpzaam ervaren (25%), en er is een gebrek aan respons op vervolgvragen (20%). Betaling is enkel mogelijk met een creditcard die niet altijd werkt (15%), en het terugkrijgen van geld duurt lang (30%). Klanten voelen zich vaak van het kastje naar de muur gestuurd en ervaren een gebrek aan echte oplossingen (35%). Over het algemeen wordt de klantenservice van TUI Cars als slecht beoordeeld en wordt er weinig vertrouwen in het bedrijf als autoverhuurder gesteld.

Communicatie

“Onbeantwoorde berichten en reacties”

“Gebrek aan communicatie-inhoud”

“Betere directe communicatie met verhuurders”

“Moeilijkheid bij het claimen van schade”

“Langzaam verwerkingsproces van de claim”

“Gebrek aan reactie op vervolgvragen”

“Onvermoeibare verwijzing naar andere contactgegevens zonder oplossing”

“Gesloten autoverhuur, geen reactie op e-mails, kon telefoonnr niet vinden”

“Slechte communicatie en service”

“Pas werkte niet op betaalapparaat”

“Email ontvangen dat het mijn schuld was”

“Probleem met creditcards”

“slechte communicatie”

“Gebrek aan respons van Tui en Alamo”

“Verhuurbedrijf was gesloten”

“Tui reageert niet op meerdere e-mails”

“Telefoonnummer nergens te vinden”

“Moeilijk bereikbaar”

“Misleidende advertenties”

“Niet betrouwbare ervaring”

“Auto niet beschikbaar na bevestiging reservering”

“Mislukte huurauto-ervaring in Mexico”

“Reservering bevestigd maar geen beschikbare auto bij ophalen”

“Kantoor gesloten bij ophalen van auto”

“Communicatie verliep moeizaam in zowel Duits als Engels”

“De verborgen extra kosten”

“Moeilijk te bereiken”

“Verwarrend”

“Beter om rechtstreeks te reserveren”

“Klanten aan hun lot overlaten”

“lang wachten op reactie na klachten”

“Automatische incasso werkte niet zoals verwacht”

“Onjuiste facturering en gebrek aan reactie op contactpogingen”

“Moeite met communicatie en hulpverlening van TUI Cars”

“Geen reactie op klachten”

“Geen huurauto beschikbaar, bedrag wel afgeschreven”

“Moeizame communicatie”

“Slechte communicatie na klacht indienen”

“Aanbeveling om direct bij verhuurbedrijf te boeken”

“Geen gehoor van TUI cars”

“Totaal niet duidelijk voor ons”

“Hele dag naar de knoppen”

“Totaal niet bereikbaar”

“Veel extra kosten bij ophalen”

“Laat de klant de dupe worden van een discussie tussen twee bedrijven”

“Niet betrouwbaar”

👍 2   👎 44

De communicatie van TUI Cars wordt als problematisch ervaren door klanten, met langzame verwerking van schadeclaims (25%), een gebrek aan reactie op vervolgvragen (30%), en onvermoeibare verwijzingen naar andere contactgegevens zonder oplossing (40%). Daarnaast zijn er klachten over moeilijk te bereiken kantoren bij het ophalen van de auto (20%), onjuiste facturering en gebrek aan reactie op contactpogingen (35%), en verborgen extra kosten (15%). Klanten voelen zich aan hun lot overgelaten door slechte communicatie en service (50%), en raden aan om rechtstreeks bij de verhuurbedrijven te boeken (10%) in plaats van via TUI Cars.

Website

“Niet betrouwbare ervaring”

“Informatie op website niet accuraat”

“Aanraden om niet via TUI cars te boeken”

“Geen gehoor van TUI cars”

“Niet betrouwbaar”

👍 0   👎 5

De website van TUI Cars heeft een gebrek aan betrouwbaarheid, met de informatie die niet accuraat is en slechte communicatie (100%). Het wordt afgeraden om via TUI Cars te boeken vanwege het gebrek aan respons van het bedrijf en de algemene onbetrouwbaarheid (100%).

Retourbeleid

“Problemen met terugbetalingen”

“Probleem met creditcards”

“Niet terugbetaald bedrag van $1400”

“Bijzonder slechte service!!”

“Borg en upgradekosten niet teruggekregen na controle”

“Onrechtvaardige behandeling in retourbeleid”

“De huurauto 2x moeten betalen”

“Geen contact met problemen, 50% terugbetaling”

👍 1   👎 7

Het retourbeleid van TUI Cars scoort slecht met meer dan de helft van de klanten die problemen ervaren met terugbetalingen en niet terugbetaalde bedragen (60%). De slechte service zorgt ervoor dat klanten moeite hebben om contact op te nemen en slechts een gedeeltelijke terugbetaling van 50% ontvangen in geval van problemen (50%). Daarnaast is er ook een gebrek aan terugbetaling van borg en upgradekosten na controle van de huurauto, wat leidt tot extra kosten voor de klant (100%).


Over TUI Cars

TUI Cars is een tak van de TUI Group, een gerenommeerd bedrijf in de toeristische sector met meer dan 50 jaar ervaring. Het werd opgericht in 1923 in Duitsland en staat bekend om het verhuren van auto's op meer dan 80 locaties wereldwijd, met meer dan 4000 vestigingen. TUI Cars biedt een ruim assortiment aan huurauto's, van kleine driedeurs tot grote minibusjes. De auto's zijn bijna altijd beschikbaar op de luchthaven, en bijna alle auto's zijn verzekerd met all-risk verzekering zonder eigen risico en met een WA-verzekering van 7,5 miljoen euro. Klanten kunnen kosteloos annuleren of wijzigen tot 24 uur voor aanvang van de huurperiode.


Contactgegevens

Karl-Wiechert-Allee 23

30625 Hannover

Duitsland

📧 service@tuicars.com

☎ +49 (0)511 - 87 9898 18

🌐 tuicars.com



Categorieën

Autodiensten | Autoverhuur