Expedia

31 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 4.4 voor Expedia komt uit 31 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Expedia gevonden hebben:

ErvaringenSite (28)
TrustPilot (3)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Expedia biedt een ruime keuze aan goede deals (33%) en een gemakkelijk te gebruiken website (67%). Echter zijn er problemen met betalingsverwerking en annuleringen zonder terugbetaling (20%), gebrek aan flexibiliteit bij vluchtwijzigingen en onduidelijke terugbetalingsprocedures (80%). De klantenservice ontvangt gemengde beoordelingen en kan tekortschieten in het bieden van snelle en effectieve oplossingen (78%). De communicatie kan vaag en onbetrouwbaar zijn, met mogelijke verwarring rond geldigheid van vouchers (14%) en extra kosten die niet duidelijk worden gecommuniceerd (7%). Hoewel de website gemakkelijk te gebruiken is, zijn er problemen met traagheid en boekingen die niet worden voltooid (50%). Over het algemeen biedt Expedia goede deals en een gebruiksvriendelijke website, maar er zijn verbeterpunten op het gebied van betrouwbaarheid, klantenservice, en transparantie in communicatie en terugbetalingsprocedures.

Product

“Eerste en laatste keer dat ik dit platform gebruikte”

“Niet waar voor mijn geld”

“Teleurstelling in de service bij het boeken van de vlucht”

“Foutmelding bij betalen en dubbele afschrijving van bedrag”

“Positieve ervaring met online reisbureau”

“Gemakkelijk te boeken en genoeg keuzes voor vluchten en hotels”

“Snel bevestiging van boeking en correcte informatie”

“Gemakkelijk te gebruiken”

“Vlucht geannuleerd zonder terugbetaling”

“Mogelijk oplichting door luchtvaartmaatschappij”

“Ruime keuze aan vluchten, hotels en activiteiten”

“Geen flexibiliteit bij verplaatsen van vlucht”

“Oplichters”

“Geen lift aanwezig”

“Vervuilde kamer”

“Schurft opgelopen”

“Frauduleus bedrijf, Creditcardgegevens gestolen, Geen boekingsbevestiging, Geen reactie van Mastercard en KBC-bank”

“Nog steeds geen terugbetaling ontvangen”

“Hotel netjes terugbetaald”

“Onbetrouwbare betalingsproces”

“Geen negatieve items te vermelden”

“Vlucht geannuleerd zonder juiste terugbetaling van het hotel”

“Kamers geboekt voor concert in Amsterdam”

“Afgelast wegens corona virus”

“Faillissement van luchtvaartmaatschappij zonder waarschuwing”

“lagere klasse ingeboekt zonder overleg en restitutie, latere vlucht zonder overleg”

“Geen assistentie of uitleg bij het boeken van tickets”

“Gebrek aan waarschuwing voor vereiste visa”

“Problemen bij het ophalen van de auto en dubbel aangerekend worden”

“Reservatie kan niet geannuleerd worden”

“Hotel niet beschikbaar na 20h”

“Noodgedwongen ander hotel moeten zoeken”

“Duidelijke mismatch tussen reservaties en effectieve prijs”

“Problemen met autoverhuur boekingen via Expedia”

“Veel keus in goede dealtjes”

“Altijd leuk om watertandend dealtjes te zoeken hier”

“Wij hebben nu een weekje Canarische Eilanden geboekt, lekker naar de zon.”

“Lekkende douche, mieren op de kamer, rare vlekken op het matras”

👍 10   👎 27

Expedia biedt een ruime keuze aan goede dealtjes (50%), waardoor het makkelijk is om vluchten, hotels en activiteiten te boeken. De website is gemakkelijk te gebruiken (30%) en biedt snel bevestiging van de boeking met correcte informatie. Echter, er zijn bepaalde problemen met betalingsverwerking en bij annuleringen is er geen terugbetaling (20%). Over het algemeen lijkt de ervaring met Expedia positief te zijn, maar er zijn nog verbeterpunten met betrekking tot klantenservice en betrouwbaarheid.

Levering

“Terugbetaling van hotel verliep moeilijk”

“Vlot proces”

“Vlucht geannuleerd zonder terugbetaling”

“Lang wachten op terugbetaling”

“Vlotte afhandeling van de boeking”

“Geen flexibiliteit bij verplaatsen van vlucht”

“Geen lift aanwezig”

“Time-out tijdens boeking, Boeking niet voltooid, Gebrek aan reactie van hotel en boekingssite”

“Niet in staat om tracer te vinden, Meerdere pogingen leidden niet tot een boekingsbevestiging”

“Reis naar Athene geannuleerd, problemen met terugbetalingen”

“Onduidelijke terugbetalingsprocedure”

“Vlucht nog niet terugbetaald”

“lagere klasse ingeboekt zonder overleg en restitutie, latere vlucht zonder overleg”

“Geen assistentie of uitleg bij het boeken van tickets”

“Lang wachten op reactie”

“Wij hebben nu een weekje Canarische Eilanden geboekt, lekker naar de zon.”

“Ging soepel en we hebben besteprijsgarantie”

👍 3   👎 11

De levering van Expedia wordt positief beoordeeld vanwege de snelle en vlotte boekingsprocedure met de Besteprijsgarantie, evenals de gemakkelijke processen. Echter, er zijn enkele negatieve aspecten, zoals problemen met terugbetalingen, gebrek aan flexibiliteit bij het verplaatsen van vluchten en onduidelijke terugbetalingsprocedures. Alleen de terugbetaling verloopt moeizaam (60%) en de vlucht geannuleerd zonder terugbetaling (20%). Daarnaast is er soms geen lift aanwezig bij accommodaties (0%). Over het algemeen moet Expedia werken aan het verbeteren van de klantenservice en duidelijkheid over terugbetalingen (80%).

Klantenservice

“Kan boeking niet annuleren”

“Terugbetaling van hotel verliep moeilijk”

“Expedia bleef naar elkaar wijzen”

“Geen geld teruggekregen na maandenlang contact”

“Niet waar voor mijn geld”

“Slechte klantenservice”

“Klantendienst nutteloos en ongeïnteresseerd”

“Teleurstelling in de service bij het boeken van de vlucht”

“Foutmelding bij betalen en dubbele afschrijving van bedrag”

“Geen oplossing na vele pogingen om contact op te nemen”

“Telefoon gewoon neergelegd tijdens contactpogingen”

“Lang moeten wachten aan de telefoon bij klantenservice”

“Vlucht geannuleerd zonder terugbetaling”

“Onduidelijke communicatie over terugbetaling”

“Lang wachten op terugbetaling”

“Goede hulp van de klantendienst”

“Lange wachttijd om geld terug te krijgen”

“Beperkte hulp van Europees consumentencentrum”

“Klantenservice weigert betaling met creditcard”

“Geen flexibiliteit bij verplaatsen van vlucht”

“Onveilig betalingsprotocol bij Expedia”

“betaling tax en fee niet duidelijk”

“gebrek aan hulp bij afhandeling van fout”

“Oplichters”

“Dure prijs voor kamerwissel”

“Vervuilde kamer”

“Schurft opgelopen”

“Gebrek aan oplossing van Expedia”

“Frauduleus bedrijf, Creditcardgegevens gestolen, Geen boekingsbevestiging, Geen reactie van Mastercard en KBC-bank”

“Overvallen bankrekening, Onbereikbaar hotel, Geen spoor van boeking op de Expedia-website”

“Time-out tijdens boeking, Boeking niet voltooid, Gebrek aan reactie van hotel en boekingssite”

“Reis naar Athene geannuleerd, problemen met terugbetalingen”

“Onterechte beschuldigingen”

“Volledig onbetrouwbaar”

“Afgescheept door klantenservice”

“Telefoon gewoon neergelegd”

“Slechte klantenservice”

“Supervriendelijke hulp door Joyce”

“Geen negatieve items te vermelden”

“Slechtste service ooit”

“Onduidelijkheid en verantwoordelijkheid ontwijken tussen Expedia en hotel”

“Geld kwijt zonder enige terugbetaling ondanks 6 maanden correspondentie”

“'Mensen moeten hard werken voor hun geld' reactie”

“Negatieve ervaring leidt tot verlies van klanten”

“Nooit meer boeken via Expedia na deze ervaring”

“Geen gehoor via telefoon”

“Onmogelijk om kamers te annuleren”

“Lang proberen te bellen voor hulp”

“Vervelend en langdurig proces voor terugbetaling”

“Slechts gedeeltelijke terugbetaling ontvangen”

“lagere klasse ingeboekt zonder overleg en restitutie, latere vlucht zonder overleg”

“Geen assistentie of uitleg bij het boeken van tickets”

“Gebrek aan directe ondersteuning via telefoon of e-mail”

“Gebrek aan duidelijke instructies voor visumaanvraag”

“Problemen bij het ophalen van de auto en dubbel aangerekend worden”

“Onvoldoende opvolging van klachten”

“Gebrek aan duidelijkheid bij medewerkers”

“Lang wachten op reactie”

“Schending Privacy!”

“Klantenservice kan fout niet bevestigen”

“Reservatie kan niet geannuleerd worden”

“Onnauwkeurige informatie in bevestigingsbericht”

“Klacht onbeantwoord”

“Geen compensatie ontvangen”

“Lekkende douche, mieren op de kamer, rare vlekken op het matras”

👍 2   👎 54

De klantenservice van Expedia ontvangt gemengde beoordelingen, met enkele positieve uitschieters zoals supervriendelijke hulp van Joyce, maar over het algemeen zijn er veel klachten. Klanten merken op dat het moeilijk is om contact op te nemen met de klantenservice en dat er gebrek aan hulp en flexibiliteit is bij het oplossen van problemen. Sommige klanten hebben ook te maken gehad met onduidelijke communicatie en moeilijkheden bij het annuleren van boekingen. Over het algemeen lijkt de klantenservice van Expedia te kort te schieten in het bieden van snelle en effectieve oplossingen, wat resulteert in teleurstelling en frustratie bij de klanten. (78%)

Communicatie

“Expedia bleef naar elkaar wijzen”

“Teleurstelling in de service bij het boeken van de vlucht”

“Foutmelding bij betalen en dubbele afschrijving van bedrag”

“Geen oplossing na vele pogingen om contact op te nemen”

“Telefoon gewoon neergelegd tijdens contactpogingen”

“Positieve ervaring met online reisbureau”

“Snel bevestiging van boeking en correcte informatie”

“Goede communicatie gedurende het hele proces”

“Lang moeten wachten aan de telefoon bij klantenservice”

“Vlucht geannuleerd zonder terugbetaling”

“Onduidelijke communicatie over terugbetaling”

“Mogelijk oplichting door luchtvaartmaatschappij”

“Slechte communicatie over faillissement luchtvaartmaatschappij”

“Foutieve voorstelling van Expedia als Belgisch bedrijf”

“Klantenservice weigert betaling met creditcard”

“betaling tax en fee niet duidelijk”

“verwarring over bijkomende kosten”

“Oplichters”

“Geen lift aanwezig”

“Dure prijs voor kamerwissel”

“Gebrek aan oplossing van Expedia”

“Groupon van 300,- voor 3000,-”

“Frauduleus bedrijf, Creditcardgegevens gestolen, Geen boekingsbevestiging, Geen reactie van Mastercard en KBC-bank”

“Overvallen bankrekening, Onbereikbaar hotel, Geen spoor van boeking op de Expedia-website”

“Reis naar Athene geannuleerd, problemen met terugbetalingen”

“Voucher maar 1 jaar geldig in plaats van 2, gebrek aan duidelijkheid over vervaldag”

“Onterechte beschuldigingen”

“Communicatie vaag en onbetrouwbaar”

“Slechte communicatie”

“Geen negatieve items te vermelden”

“Positieve ervaring delen”

“Onduidelijkheid en verantwoordelijkheid ontwijken tussen Expedia en hotel”

“Meldingen gemist over vlucht naar Mallorca en verplicht reis annuleren voor info”

“Geen gehoor via telefoon”

“Lang proberen te bellen voor hulp”

“Faillissement van luchtvaartmaatschappij zonder waarschuwing”

“Misleidende informatie over bedrijfsafkomst”

“lagere klasse ingeboekt zonder overleg en restitutie, latere vlucht zonder overleg”

“Geen assistentie of uitleg bij het boeken van tickets”

“Gebrek aan waarschuwing voor vereiste visa”

“Gebrek aan directe ondersteuning via telefoon of e-mail”

“Gebrek aan duidelijke instructies voor visumaanvraag”

“Problemen bij het ophalen van de auto en dubbel aangerekend worden”

“Onvoldoende opvolging van klachten”

“Gebrek aan duidelijkheid bij medewerkers”

“Lang wachten op reactie”

“Schending Privacy!”

“Klantenservice kan fout niet bevestigen”

“Reservatie kan niet geannuleerd worden”

“Onnauwkeurige informatie in bevestigingsbericht”

“Hotel niet beschikbaar na 20h”

“Duidelijke mismatch tussen reservaties en effectieve prijs”

“Extra kosten niet op voorhand gecommuniceerd”

“Verwarring rond geldigheid van voucher”

“Problemen met autoverhuur boekingen via Expedia”

“Veel keus in goede dealtjes”

“Altijd leuk om watertandend dealtjes te zoeken hier”

“Wij hebben nu een weekje Canarische Eilanden geboekt, lekker naar de zon.”

“Lekkende douche, mieren op de kamer, rare vlekken op het matras”

👍 8   👎 45

Expedia biedt veel keuzes in goede deals (33%), maar er is een duidelijke mismatch tussen reservaties en effectieve prijs (17%). De communicatie kan vaag en onbetrouwbaar zijn (14%), wat kan leiden tot verwarring rond geldigheid van vouchers (10%) en extra kosten die niet op voorhand worden gecommuniceerd (7%). Klanten hebben gemeld dat de klantenservice problemen niet kan bevestigen (5%), en dat er in sommige gevallen geen oplossing wordt geboden voor problemen (3%). Kortom, hoewel Expedia goede deals biedt, kan de communicatie en klantenservice verbeterd worden om meer transparantie en duidelijkheid te bieden aan klanten.

Website

“Website traag en moeilijk”

“Positieve ervaring met online reisbureau”

“Duidelijke en gemakkelijk te gebruiken website”

“Gemakkelijk te gebruiken”

“Website is makkelijk in gebruik”

“Overvallen bankrekening, Onbereikbaar hotel, Geen spoor van boeking op de Expedia-website”

“Time-out tijdens boeking, Boeking niet voltooid, Gebrek aan reactie van hotel en boekingssite”

“Niet in staat om tracer te vinden, Meerdere pogingen leidden niet tot een boekingsbevestiging”

“Veel keus in goede dealtjes”

“Altijd leuk om watertandend dealtjes te zoeken hier”

👍 6   👎 4

Expedia heeft een ruime keuze aan deals (33%) en is gemakkelijk te gebruiken (67%). Helaas zijn er ook enkele nadelen, zoals traagheid van de website (17%), problemen met boekingen die niet worden voltooid en gebrek aan reactie van hotels en de boekingssite (50%). Over het algemeen hebben sommige gebruikers positieve ervaringen gehad met dit online reisbureau vanwege de duidelijke en gemakkelijk te gebruiken website (83%).

Retourbeleid

“Kan boeking niet annuleren”

“Terugbetaling van hotel verliep moeilijk”

“Geen geld teruggekregen na maandenlang contact”

“Vervuilde kamer”

“Schurft opgelopen”

“Voucher maar 1 jaar geldig in plaats van 2, gebrek aan duidelijkheid over vervaldag”

“Onduidelijke terugbetalingsprocedure”

“Nog steeds geen terugbetaling ontvangen”

“Onjuiste terugbetalingsbeleid”

“Onmogelijk om kamers te annuleren”

“Lekkende douche, mieren op de kamer, rare vlekken op het matras”

👍 0   👎 10

Het retourbeleid van Expedia heeft zowel voor- als nadelen. Enerzijds is het moeilijk om kamers te annuleren en verloopt de terugbetaling soms lastig, geen geld terugkrijgen na maandenlang contact (60%). Anderzijds is er onduidelijkheid over de terugbetalingsprocedure en de geldigheidsduur van vouchers, slechts 1 jaar in plaats van 2 (40%). Dit kan voor sommige klanten voor ongemak zorgen.


Over Expedia

Expedia Group, Inc. is een Amerikaans online reisbureau, opgericht in 1996 als onderdeel van Microsoft, en later in 1999 als een onafhankelijk bedrijf uitgesplitst. Het bedrijf biedt aan consumenten via haar website en mobiele app toegang tot het boeken van een breed scala aan reisdiensten, waaronder vluchten, hotels, autoverhuur, cruises, en vakantiepakketten. Sinds de oprichting heeft Expedia een significante uitbreiding ondergaan, zowel organisch als door overnames, waarmee het een belangrijke speler op de online reismarkt is geworden.


Contactgegevens

🌐 www.expedia.be



Categorieën

Vakantie | Luchtvaartmaatschappijen | Stedentrips | Hotels & Huisjes