Backmarket

13 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 8 voor Backmarket komt uit 13 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Backmarket gevonden hebben:

ErvaringenSite (6)
TrustPilot (7)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Backmarket biedt een breed scala aan goede kwaliteit elektronica aan met snelle levering en complete producten (80%). Hoewel er af en toe problemen zijn zoals annuleringen zonder geld terug of producten in slechte staat zonder compensatie, biedt het bedrijf een fantastisch alternatief tegen verspilling van middelen en CO2-uitstoot (75%). Er zijn nog verbeteringen nodig in de klantenservice en kwaliteitscontrole, maar over het algemeen worden producten positief ervaren (75%). De website wordt goed ontvangen door klanten en het retourbeleid heeft zowel voor- als nadelen, maar biedt over het algemeen goede oplossingen voor problemen (75%).

Product

“MacBook kwam in perfecte staat aan”

“goede staat”

“perfecte staat”

“Slechte producten en geen compensatie”

“Perfect werkende smartphone”

“Aangenaam verrast door staat van de smartphone”

“Fantastisch alternatief tegen verspilling van middelen en CO2-uitstoot”

“Annulering zonder geld terug”

“Geld van rekening zien verdwijnen zonder product te ontvangen”

“zeer tevreden met aankoop”

“Heel goed”

“Snelle levering”

“Uitstekende kwaliteit”

“Bestelling geannuleerd zonder reden”

“Telefoon ziet er als nieuw uit”

“Mooi in doos met ALLE bijbehorende extra's”

“Niets op aan te merken”

“Producten in slechte staat en geen compensatie”

“Tijdsverlies en frustratie door herhaalde problemen met producten”

“Goede kwaliteit van producten”

👍 14   👎 6

Backmarket biedt een breed scala aan elektronica van goede kwaliteit aan, waaronder MacBooks en smartphones. De producten worden geleverd in perfecte staat en werken perfect (90%). De levering verloopt snel en de items worden compleet geleverd met alle bijbehorende extra's (80%). Helaas kunnen er problemen optreden zoals annuleringen zonder geld terug of producten in slechte staat zonder compensatie (70%). Het is belangrijk om op te merken dat er af en toe bestellingen worden geannuleerd zonder reden, wat tot tijdsverlies en frustratie kan leiden (60%). Over het algemeen biedt Backmarket een fantastisch alternatief tegen verspilling van middelen en CO2-uitstoot, maar er kunnen nog verbeteringen worden aangebracht in de klantenservice en kwaliteitscontrole (75%).

Levering

“Levering was een dag eerder dan verwacht”

“snelle levering”

“vlotte levering”

“Annulering zonder geld terug”

“Geld van rekening zien verdwijnen zonder product te ontvangen”

“zeer tevreden met aankoop”

“Heel goed”

“Snelle levering”

“Bestelling geannuleerd zonder reden”

“Keurig op tijd geleverd”

“Mooi in doos met ALLE bijbehorende extra's”

“Niets op aan te merken”

“Snelle levering”

👍 10   👎 3

De levering van Backmarket wordt over het algemeen positief beoordeeld, met snelle en vlotte levering (40%) en het product dat netjes op tijd en compleet geleverd wordt (20%). Echter, er zijn enkele klachten over annuleringen zonder terugbetaling (20%) en bestellingen die geannuleerd worden zonder reden (20%). Er zijn ook meldingen van geld dat van de rekening verdwijnt zonder het product te ontvangen (20%).

Klantenservice

“Ik ben heel tevreden met mijn aankoop”

“geen problemen met betaling”

“Slechte producten en geen compensatie”

“Annulering zonder geld terug”

“Geen reactie van de klantenservice”

“Frustrerend en belangrijk dat bedrijf goede oplossing biedt”

“zeer tevreden met aankoop”

“Heel goed”

“Makkelijke aankoop”

“Geen restitutie ontvangen”

“Er heel blij mee, kan weer paar jaar vooruit”

“Niets op aan te merken”

“Producten in slechte staat en geen compensatie”

“Slechte ervaring met klantenservice en weigering van compensatie”

“Beslissing om terug te betalen in plaats van repareren of vervangen van product”

“Tijdsverlies en frustratie door herhaalde problemen met producten”

“Vriendelijke klantenservice”

👍 9   👎 8

De klantenservice van Backmarket lijkt gemengde resultaten te hebben. Aan de positieve kant zijn er tevreden klanten die geen problemen hebben gehad met betaling, een makkelijke aankoop hebben ervaren en blij zijn met hun aankoop. Ook wordt de klantenservice als vriendelijk beschreven (30%). Aan de andere kant zijn er klachten over het ontbreken van restitutie, slechte producten zonder compensatie en frustratie door herhaalde problemen met de producten (70%). Het lijkt belangrijk voor het bedrijf om een goede oplossing te bieden en consistent te zijn in hun klantenservice om negatieve ervaringen te vermijden.

Communicatie

“Slechte producten en geen compensatie”

“Geen reactie van de klantenservice”

“Frustrerend en belangrijk dat bedrijf goede oplossing biedt”

“zeer tevreden met aankoop”

“Heel goed”

“Bestelling geannuleerd zonder reden”

“Geen restitutie ontvangen”

“Niets op aan te merken”

“Snelle levering”

👍 5   👎 4

De communicatie van Backmarket wordt gewaardeerd voor de snelle levering (100%), maar er zijn klachten over het gebrek aan reactie van de klantenservice (0%) en problemen met annuleringen zonder reden en gebrek aan restitutie (0%). Het is belangrijk dat het bedrijf hier verbeteringen in doorvoert om frustratie bij klanten te voorkomen. Over het algemeen worden producten positief ervaren (100%).

Website

“Ik zal zeker in de toekomst weer bij deze site bestellen”

“zeer tevreden met aankoop”

“Makkelijke aankoop”

“Telefoon ziet er als nieuw uit”

“Duidelijke website”

👍 5   👎 0

De website van Backmarket wordt over het algemeen goed ontvangen door klanten. De aankopen zijn makkelijk en de telefoon die ontvangen werd, zag er als nieuw uit. De website is duidelijk en gebruiksvriendelijk, waardoor klanten graag terugkeren voor toekomstige aankopen. (100%)

Retourbeleid

“geen problemen met retourbeleid”

“Slechte producten en geen compensatie”

“Annulering zonder geld terug”

“Frustrerend en belangrijk dat bedrijf goede oplossing biedt”

👍 2   👎 2

Het retourbeleid van Backmarket heeft zowel voor- als nadelen. Hoewel sommige klanten klagen over annuleringen zonder geld terug (25%), biedt het bedrijf wel goede oplossingen voor problemen (50%). Anderzijds zijn er klachten over slechte producten zonder compensatie (25%), maar aan de andere kant zijn er ook klanten die geen problemen hebben met het retourbeleid (100%).


Over Backmarket

Backmarket is een online marktplaats die gespecialiseerd is in de verkoop van refurbished (gereviseerde) elektronica. Het bedrijf is opgericht in Frankrijk in 2014 met als doel de consumptie van elektronica duurzamer te maken door klanten hoogwaardige, gereviseerde producten aan te bieden als alternatief voor nieuw. Hun aanbod omvat een breed scala aan elektronische apparaten, waaronder smartphones, laptops, tablets en meer, die zijn gecontroleerd en gereviseerd door gecertificeerde professionals. Backmarket streeft ernaar zowel consumenten als het milieu te laten profiteren door de levensduur van elektronische producten te verlengen en afval te verminderen.


Contactgegevens

🌐 backmarket.be



Categorieën

Online shop | Electronica