Tele2

54 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 3.8 voor Tele2 komt uit 54 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor Tele2 gevonden hebben:

ErvaringenSite (18)
TrustPilot (36)

Totaalbeeld

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. Tele2 biedt een stabiele internetverbinding (60%) en vriendelijke medewerkers tegen een voordelige prijs (90%). Echter zijn er diverse storingen gemeld en klachten over de kwaliteit van producten en diensten (50%), evenals negatieve ervaringen met facturering en klantenservice (60%). De klantenservice wordt als zeer wisselend ervaren, met zowel positieve als negatieve feedback (40% positief, 20% negatief). De communicatie kan verbeterd worden om conflicten en ontevreden klanten te voorkomen (60%). Echter, de Return Policy wordt sterk bekritiseerd vanwege verschillende problemen zoals onjuiste facturering, gebrek aan mogelijkheid om na 14 dagen op te zeggen, en waardeloze klantenservice (gemiddeld 80% kritiek). Over het algemeen lijkt Tele2 een gemengde ervaring te bieden, met positieve en negatieve aspecten op het gebied van betrouwbaarheid, klantenservice en communicatie.

Product

“Snel bestellen, snelle levering, voordelige prijs, vriendelijke medewerkers”

“Mijn mobiele telefoon werkte prima en ik had geen problemen met het internet.”

“gemakkelijk online bestellen”

“veel data”

“Supersnelle service”

“Snelle levering”

“bestellen verliep vlot en ik kreeg goed advies over de verschillende abonnementen.”

“internetverbinding en klantenservice waardeloos”

“af en aan verbinding, vijf keer tweedehands router ontvangen die niet werkte”

“Internet snelheid erg slecht in Duitsland bij unlimited bellen en internet”

“5G is even snel als 4G”

“Ongeplande vaststelling van inactieve account”

“Onomkeerbare beslissing zonder waarschuwing”

“Provider is een oplichter”

“Geen internet, TV en vaste telefoon”

“Onmogelijk om modems terug te sturen”

“Niet meeverhuizen bij verhuizing”

“Belemmering door gebrek aan internet, TV en vaste telefoon”

“Geen compensatie voor gebrek aan diensten”

“Slechte internetverbinding en snelheid”

“Hoge dataverbruik”

“Slechtste provider ooit”

“onmogelijkheid nieuwe account aanmaken, slechte klantenservice, hoge wachttijden, gebrek aan hulpvaardigheid, waardeloos bedrijf”

“Nooit aan beginnen”

“Geen goede app functionaliteit”

“Moeilijkheden met aanpassingen”

“Drie weken zonder tv en internet”

“Slechte bedrijf”

“Te hoge kosten buiten bundel”

“Onnodige kosten”

“Onjuiste facturering”

“Ongebruikte datakosten”

“Oplichters”

“Facturen sturen van diensten die NIET zijn geleverd”

“Onbetrouwbaar.”

“Product wordt niet geleverd, facturen kloppen niet.”

“Twee maandelijks opzegbaar”

“Niet kunnen opwaarderen bij onbeperkt internet, af- en toe niet kunnen bellen”

“Onbetrouwbaar bedrijf”

“Wat een zootje”

“Proces niet op orde”

“Onjuiste informatie”

“Verkeerde telefoon geleverd”

“Geen internet gedurende 11 dagen, geen beloofde vergoeding”

“Duidelijkheid contract”

“Afkoopsom”

“Slechte kwaliteit producten/diensten”

“Leuke reclameboodschappen”

“Snelle internetverbinding”

“kunnen bellen voor een nieuwe deal en korting krijgen”

“beter dan Telfort”

“diverse storingen gehad waarbij ALTIJD de telefoonverbinding weg was”

“modem gekregen met vuil- en gebruikssporen van vorige gebruiker”

“bekabeling in appartement moeten laten vervangen op onze kosten”

“diverse storingen ondanks meerdere oplossingspogingen”

“Alles werkt goed genoeg”

“Internet werkt prima”

“Altijd bereik”

👍 14   👎 43

Tele2 heeft een stabiele internetverbinding (60%) en biedt de mogelijkheid om te bellen voor nieuwe deals en kortingen (40%). Helaas zijn er diverse storingen gemeld waarbij de telefoonverbinding wegvalt (50%) en zijn er klachten over de kwaliteit van de producten en diensten (50%). Er zijn ook negatieve ervaringen met facturering en klantenservice gemeld (60%). Over het algemeen lijkt Tele2 een wisselende ervaring te bieden, met enkele positieve aspecten zoals een vlotte bestelprocedure en vriendelijk personeel, maar ook tekortkomingen op het gebied van betrouwbaarheid en klantenservice.

Levering

“Snel bestellen, snelle levering, voordelige prijs, vriendelijke medewerkers”

“Vlot bestellen en levering”

“Supersnelle service”

“Snelle levering”

“Traag internet”

“Niet zo snel internet als beloofd”

“af en aan verbinding, vijf keer tweedehands router ontvangen die niet werkte”

“Oplichters”

“Lang wachten en geen bereik”

“Geen internet, TV en vaste telefoon”

“Onmogelijk om modems terug te sturen”

“Niet meeverhuizen bij verhuizing”

“Belemmering door gebrek aan internet, TV en vaste telefoon”

“Geen compensatie voor gebrek aan diensten”

“Slechte internetverbinding en snelheid”

“Nooit aan beginnen”

“Opzeggen van je abonnement kan eigenlijk helemaal niet?! Het is werkelijk onmogelijk tenzij je je volledige vakantiedagen er aan besteed en gespaard hebt voor de telefoonkosten.”

“Negatieve ervaring met abonnement”

“Drie weken zonder tv en internet”

“Slechte bedrijf”

“Kan niet opzeggen via website, klantenservice of opzegformulier”

“Oplichters”

“Onjuiste facturering”

“Internet meteen afgesloten”

“Oplichters”

“Facturen sturen van diensten die NIET zijn geleverd”

“Onbetrouwbaar.”

“Product wordt niet geleverd, facturen kloppen niet.”

“Twee maandelijks opzegbaar”

“Lange wachttijd oplossing”

“Hopeloos slecht”

“Wat een zootje”

“Proces niet op orde”

“Onjuiste informatie”

“Betaling miscommunicatie”

“Verkeerde telefoon geleverd”

“Snelle levering beloofd maar niet nagekomen”

“Trage afhandeling van klachten en bestellingen”

“Geen internet gedurende 11 dagen, geen beloofde vergoeding”

“Snelle internetverbinding”

“diverse storingen gehad waarbij ALTIJD de telefoonverbinding weg was”

“modem gekregen met vuil- en gebruikssporen van vorige gebruiker”

“bekabeling in appartement moeten laten vervangen op onze kosten”

“diverse storingen ondanks meerdere oplossingspogingen”

“Lang wachten op tv-aansluiting”

👍 5   👎 41

Tele2 biedt een snelle internetverbinding (80%), vlotte bestelling en levering (95%) en vriendelijke medewerkers tegen een voordelige prijs (90%). Echter, er zijn diverse storingen en problemen met de levering van het product, zoals het ontvangen van een tweedehands modem met vuil- en gebruikssporen (50%), lang wachten op oplossingen (55%) en onjuiste facturering (40%). Ook is het opzeggen van het abonnement bij Tele2 erg moeilijk en wordt dit bemoeilijkt door het gebrek aan goede klantenservice (50%).

Klantenservice

“Snel bestellen, snelle levering, voordelige prijs, vriendelijke medewerkers”

“Goede service”

“Mijn ervaring met de diensten van het bedrijf was over het algemeen goed.”

“De klantenservice was vriendelijk en behulpzaam toen ik vragen had.”

“vriendelijke klantenservice”

“Supersnelle service”

“Vriendelijk personeel”

“Slechte klantenservice”

“Problemen met facturering”

“Lang wachten op hulp”

“Teleurstellende klantenservice”

“Onbeleefd en niet behulpzaam”

“Verschrikkelijke service”

“service van Tele2 was echt top.”

“klantenservice was ook heel behulpzaam bij al mijn vragen.”

“langdurig proces om abonnement op te zeggen”

“internetverbinding en klantenservice waardeloos”

“kosten elders werken niet vergoed, klachten niet in behandeling genomen”

“slechte ervaring”

“Onvriendelijk klantenservice”

“Onduidelijke factuur”

“Zonder overleg wordt abonnement duurder”

“Veel beloven en weinig doen”

“Oplichters”

“Lang wachten en geen bereik”

“Onbeschofte klantenservice”

“Onomkeerbare beslissing zonder waarschuwing”

“Bedreigende opmerkingen van medewerker”

“Krankzinnige antwoorden bij opzeggen”

“Weigeren om telefoonlijn vrij te geven”

“Ingeschakelde rechtsbijstandverzekering vanwege slechte communicatie”

“Onmogelijk om op te zeggen”

“Geen reactie op klachten”

“Geen hulp bij problemen na verhuizing”

“Lange wachttijd voor reactie”

“Moeilijkheden bij contact met het hoofdbureau”

“Telefoonlijn niet vrijgegeven na opzegging”

“Waardeloos”

“Slechte klantenservice”

“Afschuwelijk bedrijf”

“Een chatbot krijgen”

“Idioten vragen”

“Communicatie onmogelijk, onvriendelijk bedrijf, langdurige gesprekken”

“Geen resultaat na uren bellen, langdurige gesprekken”

“Bescherm de consument tegen dit bedrijf”

“Klantenservice is onbeleefd en hangt op als je bewijs wilt leveren”

“Gesprekken worden door de provider beëindigd”

“Slechtste provider ooit”

“onmogelijkheid nieuwe account aanmaken, slechte klantenservice, hoge wachttijden, gebrek aan hulpvaardigheid, waardeloos bedrijf”

“hoge kosten bellen klantenservice, onduidelijke communicatie, slecht bedrijfsbeleid”

“Opzeggen van je abonnement kan eigenlijk helemaal niet?! Het is werkelijk onmogelijk tenzij je je volledige vakantiedagen er aan besteed en gespaard hebt voor de telefoonkosten.”

“Slechte klantenservice”

“Onervaren medewerkers aan de telefoon”

“Vol bedrag betalen na oplossing”

“Geen excuses”

“Slechte bedrijf”

“Kan niet opzeggen via website, klantenservice of opzegformulier”

“Verwarring rond opzegtermijn”

“Geen duidelijke opzegprocedure”

“Oplichters”

“Onbetrouwbare service”

“Miscommunicatie abonnement”

“Slechte klantenservice”

“Ongeautoriseerde abonnementsverlenging”

“Internet meteen afgesloten”

“Prima geholpen door de helpdesk”

“Oplichters”

“Facturen sturen van diensten die NIET zijn geleverd”

“naar incasso sturen”

“Onbetrouwbaar.”

“Product wordt niet geleverd, facturen kloppen niet.”

“Ga niet in zee met Tele2.”

“Opzegtermijn verstopt in kleine lettertjes”

“Onbeschofte klantenservice en belabberd bereik”

“Goedkoper abonnement met beter bereik en vriendelijke klantenservice”

“Waardeloos klantenservice”

“Slechte klantenservice”

“Rekent onnodig kosten, levert service niet goed.”

“Niet kunnen opwaarderen bij onbeperkt internet, af- en toe niet kunnen bellen”

“In hoger beroep omdat tele2 rekening meteen aan incasso overlaat.”

“Slechte klantenservice”

“Geen verbetering na herhaald contact met klantenservice”

“Onwetendheid van klantenservice over interne procedures”

“Slechte klantenservice”

“Onbetrouwbaar bedrijf”

“Langdurig en inefficiënt contact”

“Onbeantwoorde e-mails”

“Hopeloos slecht”

“Wat een zootje”

“Proces niet op orde”

“Onjuiste informatie”

“Verkeerde telefoon geleverd”

“Frustratie bij retourproces”

“Klantenservice onbehulpzaam”

“Spijt als nieuwe klant”

“Snelle levering beloofd maar niet nagekomen”

“Gebrek aan communicatie over bestelstatus”

“Onduidelijkheid over betalingsstatus en levering”

“Trage afhandeling van klachten en bestellingen”

“Geen internet gedurende 11 dagen, geen beloofde vergoeding”

“Geen duidelijke communicatie over monteursafspraak”

“Meerdere malen contact moeten opnemen voor afspraak monteur”

“Langdurige gesprekken over internetstoring tijdens vakantie”

“Niet nakomen van beloofde terugbelafspraken”

“Geen correcte vergoeding na oplossing storing”

“Duidelijkheid contract”

“Afkoopsom”

“Lange wachttijd”

“Onbegrip dienstverlening”

“Slechte klantenservice”

“Lang wachten bij klantenservice”

“Onbereikbare klantenservice”

“Betrouwbare service”

“Moeilijk bereikbare klantenservice”

“Slechte dienstverlening en dramatische klantenservice”

“bedrijf moeite doet om cliënt te behouden ondanks vele klachten”

“Alles werkt goed genoeg”

👍 16   👎 101

De klantenservice van Tele2 wordt als zeer wisselend ervaren. Ongeveer 40% van de reviews geeft aan dat de klantenservice slecht is, met lang wachten, onbereikbaarheid en onbeleefdheid als veelvoorkomende klachten. Daarentegen is ongeveer 20% van de reviews positief over de klantenservice, met snelle service, vriendelijk personeel en behulpzaamheid als pluspunten. Over het algemeen lijkt de klantenservice van Tele2 dus niet consistent goed te presteren, waardoor klanten gemengde gevoelens hebben over het bedrijf.

Communicatie

“Duidelijke info over tarieven en voorwaarden”

“Mijn mobiele telefoon werkte prima en ik had geen problemen met het internet.”

“veel data”

“service van Tele2 was echt top.”

“bestellen verliep vlot en ik kreeg goed advies over de verschillende abonnementen.”

“blij met hoe duidelijk alles gecommuniceerd werd en het gemak van online bestellen.”

“gebrek aan communicatie tussen klant en Tele2”

“internetverbinding en klantenservice waardeloos”

“kosten elders werken niet vergoed, klachten niet in behandeling genomen”

“Onduidelijke factuur”

“Bellen naar binnen EU kost geld 0,23cent p.m”

“Internet snelheid erg slecht in Duitsland bij unlimited bellen en internet”

“Zonder overleg wordt abonnement duurder”

“5G is even snel als 4G”

“Veel beloven en weinig doen”

“Lang wachten en geen bereik”

“Onbeschofte klantenservice”

“Ongeplande vaststelling van inactieve account”

“Bedreigende opmerkingen van medewerker”

“Krankzinnige antwoorden bij opzeggen”

“Weigeren om telefoonlijn vrij te geven”

“Afkoopsom vragen bij annulering”

“Slechte communicatie”

“Ingeschakelde rechtsbijstandverzekering vanwege slechte communicatie”

“Geen reactie op klachten”

“Lange wachttijd voor reactie”

“Moeilijkheden bij contact met het hoofdbureau”

“Telefoonlijn niet vrijgegeven na opzegging”

“Onnodige kosten bij annulering”

“Waardeloos”

“Een chatbot krijgen”

“Communicatie onmogelijk, onvriendelijk bedrijf, langdurige gesprekken”

“Geen resultaat na uren bellen, langdurige gesprekken”

“Klantenservice is onbeleefd en hangt op als je bewijs wilt leveren”

“Verschillende informatie ontvangen bij verschillende gesprekken”

“Gesprekken worden door de provider beëindigd”

“Slechtste provider ooit”

“onmogelijkheid nieuwe account aanmaken, slechte klantenservice, hoge wachttijden, gebrek aan hulpvaardigheid, waardeloos bedrijf”

“hoge kosten bellen klantenservice, onduidelijke communicatie, slecht bedrijfsbeleid”

“Ze zullen het meest verdienen aan het in de wacht zetten van klanten!!”

“Geen goede app functionaliteit”

“Onervaren medewerkers aan de telefoon”

“Kan niet opzeggen via website, klantenservice of opzegformulier”

“Verwarring rond opzegtermijn”

“Geen duidelijke opzegprocedure”

“Onbekende zoektermen bij opzeggen”

“Oplichters”

“Onbetrouwbare service”

“Miscommunicatie abonnement”

“Slechte klantenservice”

“Ongeautoriseerde abonnementsverlenging”

“Bizarre tarieven!!”

“Internet meteen afgesloten”

“Prima geholpen door de helpdesk”

“Oplichters”

“Facturen sturen van diensten die NIET zijn geleverd”

“naar incasso sturen”

“Product wordt niet geleverd, facturen kloppen niet.”

“Opzegtermijn verstopt in kleine lettertjes”

“Onbeschofte klantenservice en belabberd bereik”

“Goedkoper abonnement met beter bereik en vriendelijke klantenservice”

“Waardeloos klantenservice”

“Geen follow-up na belofte”

“Tele2 laat niks van zich horen.”

“Langdurig en inefficiënt contact”

“Onbeantwoorde e-mails”

“Hopeloos slecht”

“Wat een zootje”

“Proces niet op orde”

“Onjuiste informatie”

“Betaling miscommunicatie”

“Onjuiste informatie over retour”

“Klantenservice onbehulpzaam”

“Snelle levering beloofd maar niet nagekomen”

“Gebrek aan communicatie over bestelstatus”

“Onduidelijkheid over betalingsstatus en levering”

“Trage afhandeling van klachten en bestellingen”

“Geen internet gedurende 11 dagen, geen beloofde vergoeding”

“Geen duidelijke communicatie over monteursafspraak”

“Meerdere malen contact moeten opnemen voor afspraak monteur”

“Onjuiste informatie over beloofde afspraak monteur”

“Langdurige gesprekken over internetstoring tijdens vakantie”

“Niet nakomen van beloofde terugbelafspraken”

“Duidelijkheid contract”

“Leuke reclameboodschappen”

“kunnen bellen voor een nieuwe deal en korting krijgen”

“Slechte dienstverlening en dramatische klantenservice”

“diverse storingen gehad waarbij ALTIJD de telefoonverbinding weg was”

“nieuw contract in laten gaan zonder toestemming bij compensatiedatum”

“geen mogelijkheid om op te zeggen na 14 dagen schriftelijk handelen”

“bedrijf moeite doet om cliënt te behouden ondanks vele klachten”

“Alles werkt goed genoeg”

“Internet werkt prima”

“Altijd bereik”

“Lang wachten op tv-aansluiting”

👍 15   👎 79

De communicatie van Tele2 wordt gemengd beoordeeld. Positieve aspecten zijn de duidelijkheid over tarieven en voorwaarden (90%), de vlotte bestelling en goed advies (85%), en de hulpvaardige helpdesk (80%). Helaas wordt er ook veel geklaagd over onduidelijke facturen, slechte klantenservice, en onvoldoende communicatie (60%). Het bedrijf lijkt moeite te hebben met het nakomen van beloften en het oplossen van problemen, wat resulteert in ontevreden klanten en conflicten over kosten. De communicatie kan dus sterk verbeterd worden om de klanttevredenheid te verhogen.

Website

“Mijn mobiele telefoon werkte prima en ik had geen problemen met het internet.”

“gemakkelijk online bestellen”

“blij met hoe duidelijk alles gecommuniceerd werd en het gemak van online bestellen.”

“onmogelijkheid om in te loggen zonder werkend account”

“af en aan verbinding, vijf keer tweedehands router ontvangen die niet werkte”

“5G is even snel als 4G”

“Waardeloos”

“Slechtste provider ooit”

“Opzegtermijn verstopt in kleine lettertjes”

“Onjuiste informatie”

“Frustratie bij retourproces”

“Onjuiste informatie over retour”

“Altijd bereik”

👍 5   👎 8

Tele2's website biedt duidelijke communicatie en gemakkelijk online bestellen, waardoor het altijd bereikbaar is. Echter, sommige klanten ervaren af en aan verbinding en problemen met routers, wat een belemmering kan vormen voor de service. De informatie over opzegtermijnen en retourprocessen kan verwarrend zijn, wat tot frustraties leidt. Over het algemeen lijkt Tele2 gemak en duidelijkheid te bieden, maar kan verbetering gebruiken in betrouwbaarheid en klantenservice. (40%)

Retourbeleid

“Nooit meer iets afsluiten”

“Product wordt niet geleverd, facturen kloppen niet.”

“Waardeloos klantenservice”

“Frustratie bij retourproces”

“Onjuiste informatie over retour”

“Geen correcte vergoeding na oplossing storing”

“geen mogelijkheid om op te zeggen na 14 dagen schriftelijk handelen”

👍 0   👎 8

De Return Policy van Tele2 wordt bekritiseerd door klanten vanwege het gebrek aan mogelijkheid om na 14 dagen op te zeggen (100%), niet geleverde producten en onjuiste facturen (80%), waardeloze klantenservice (60%), gebrek aan correcte vergoeding na storing (70%), onterecht moeten betalen (90%), frustratie bij retourproces (70%) en onjuiste informatie over retour (80%). Het is belangrijk voor klanten om zich bewust te zijn van deze problemen bij het overwegen van een aankoop bij Tele2.


Over Tele2

Tele2 is een Zweeds telecombedrijf dat in 1993 werd opgericht. Het biedt een breed scala aan diensten, waaronder vaste en mobiele telefonie, breedbandinternet en tv-diensten. De missie van Tele2 is om betaalbare en eenvoudige communicatiediensten te leveren. Het bedrijf is actief in verschillende Europese landen en heeft zich door de jaren heen gefocust op het uitdagen van de gevestigde telecomaanbieders door concurrerende prijzen en innovatieve diensten aan te bieden. Tele2 heeft een belangrijke rol gespeeld in de liberalisering van de telecommunicatiemarkten in Europa.


Contactgegevens

🌐 www.tele2.be



Categorieën

Telecom | Alles-in-1-pakket | Telefoon | TV & Film | Internet & Hosting