KLM

140 reviews uit 2 bronnen

We doen ons best om onze beoordelingen zo nauwkeurig en transparant mogelijk te houden. De tevredenheidsscore van 2.8 voor KLM komt uit 140 recente beoordelingen, meestal van het afgelopen jaar. We halen deze beoordelingen van verschillende sites. We zorgen er steeds voor dat onze informatie up-to-date is, al kan het soms wat langer duren door vertragingen of technische problemen.

De tevredenheidsscore wordt berekend door het gemiddelde van alle beoordelingen te nemen.

Sites waar we de beoordelingen voor KLM gevonden hebben:

ErvaringenSite (20)
TrustPilot (120)

Ervaringen met Retourbeleid Retourbeleid

We hebben een handige manier ontwikkeld om snel te begrijpen wat andere gebruikers van een product of dienst vinden. Onze AI-technologie bekijkt de beoordelingen, voelt de belangrijkste emoties aan en haalt de kernthema's naar boven. Dit alles zetten we overzichtelijk op een rijtje voor je. Zo kun je in één oogopslag zien wat de belangrijkste meningen zijn, zonder dat je alle beoordelingen zelf hoeft te lezen. De Return Policy van KLM wordt als problematisch ervaren door veel klanten. Lang wachten op terugbetaling en moeite met het verkrijgen van compensatie zijn veelvoorkomende klachten. Daarnaast lijkt de klantenservice niet optimaal te functioneren, met weigeringen van refunds en onbereikbaarheid. Extra kosten maken en geen geld terugkrijgen voor geannuleerde vluchten komt ook voor. Er zijn echter ook positieve geluiden, met enkele klanten die snel een vergoeding hebben ontvangen na een geannuleerde vlucht. Over het algemeen lijkt de Return Policy van KLM echter verbetering nodig te hebben, met slechts een beperkt percentage tevreden klanten (15%).

“Terugbetaling stoelen”

“Klantenservice is zeer slecht”

“Andere aspecten zijn waardeloos”

“Weigeren refund”

“Lang wachten op terugbetaling”

“Slechte klantenservice”

“Veel extra betaald voor extra's in het vliegtuig, niet gekregen en niet teruggekregen”

“Snelle vergoeding na geannuleerde vlucht”

“onhandige claimprocedure”

“Dan wil ik on-line een klacht (=verbetermogelijkheid) indienen bij KLM, kan nergens, alleen over een vlucht die ik nu niet meer ga maken.”

👍 2   👎 33

Samengevatte reviews

We gebruiken AI om elke beoordeling om te zetten in een duidelijke en beknopte samenvatting. Deze samenvattingen zijn chronologisch geordend, zodat je gemakkelijk de meest recente meningen en ervaringen van gebruikers kunt lezen. Hieronder vind je deze overzichten, waarmee je snel kunt zien wat andere gebruikers belangrijk vinden.

Alex - 3 mei 2024Trustpilot 🔗

  • Top service
  • Comfortabele reis
  • Vliegtuigwijziging
  • Terugbetaling stoelen

Kroon - 16 april 2024Trustpilot 🔗

  • Klantenservice is zeer slecht

Peter Huijbregts - 13 april 2024Trustpilot 🔗

  • Vieze, smerige lounge
  • Vragenformulier wordt genegeerd
  • Alles lijkt fake
  • Klachten worden niet opgevolgd
  • Andere aspecten zijn waardeloos

Roger Janssen - 28 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Oplichters puur sang
  • Criminele organisatie
  • Bewust overboeken en bumpen zonder te informeren
  • Weigeren refund

Nina - 27 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Service is afgenomen
  • Lang wachten op terugbetaling

Melan - 22 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Onnodige reservering cc
  • Nalatig
  • Slechte klantenservice

Lisa Poort - 15 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Veel extra betaald voor extra's in het vliegtuig, niet gekregen en niet teruggekregen
  • Elke keer uren in de wacht om iemand aan de telefoon te krijgen, het hele verhaal telkens overnieuw vertellen
  • Oplichters zijn het. Ze kunnen het maken omdat mensen 'toch' wel met KLM vliegen

Mara Sengers - 13 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Comfortabele vlucht met veel beenruimte en vriendelijke bemanning
  • Snelle vergoeding na geannuleerde vlucht
  • Snelle communicatie en reserveringsgemak

bas en jacqueline Bezemer - 11 maart 2024Trustpilot 🔗

  • leveren niet waar je voor betaalt
  • annulering vlucht en verkeerd geplaatst
  • gebrek aan compensatie en hulp
  • onhandige claimprocedure

Harry van Veen - 4 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Slechte website en onjuiste info kost mij 450 euro
  • Boeking uitgevoerd maar de betaling lukte niet vanwege de voor mij onverwachte default limiet van de bank van 2.000.
  • Contact met chat en whatsapp bleek niet te gaan en telefonisch contact met KLM na 22:00 ook niet aldus de website.
  • Dus gelijk om 7:00 gebeld (a), hadden ze mijn boeking eenzijdig zonder overleg geannuleerd!!! Dit terug draaien was niet mogelijk.
  • De goedkopere stoelen waren intussen al weg, dit kostte mij 3 x 150 euro = 450 euro.
  • KLM blijkt in tegenstelling tot de website-informatie wel na 22:00 bereikbaar te zijn (maar dan Engels), als ik dat had geweten had ik het om 22:30 nog kunnen oplossen.
  • Dan wil ik on-line een klacht (=verbetermogelijkheid) indienen bij KLM, kan nergens, alleen over een vlucht die ik nu niet meer ga maken.

Orpa Hameeteman - 3 maart 2024Trustpilot 🔗

  • Verplichte aankoop van dure koffer bij boeking

Fred - 2 maart 2024Trustpilot 🔗

  • onjuiste vluchtannuleringen en compensatie
  • slechte telefonische bereikbaarheid
  • problemen met het verkrijgen van vouchers bij vluchtvertraging
  • issues met claims en compensatie bij vluchtvertraging
  • verlies van airmiles bij omboeken naar niet-partnermaatschappijen

Evert - 28 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Hoge prijs betaald voor specifieke stoelen
  • Stoelen niet ontvangen zoals beloofd
  • Lang wachten op terugbetaling, verkeerde stoelen ontvangen

De Coninck - 25 februari 2024

  • Extra services niet ontvangen, geen geld terug na betaling
  • Lang wachten en moeite om probleem op te lossen
  • Teleurstellende ervaring met luchtvaartmaatschappij

Sandra Pelgrims - 18 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Betaal niet voor vaste zitplaatsen
  • Zetten ons bij de terugvlucht in het midden in plaats van bij het raam
  • Refund link doorgegeven maar refund niet ontvangen
  • Service aan boord beneden alle peil

P.s. - 5 februari 2024Trustpilot 🔗

  • KLM doet geen wijzigingen in tickets
  • Tickets annuleren en slechts een beetje geld terugkrijgen
  • Geen mogelijkheid om de naam op het ticket aan te passen
  • Nieuw ticket kopen dat 3x zo duur is als het oorspronkelijke ticket

Olivia Meunier - 5 februari 2024

  • Geen extra stoel ontvangen
  • Geen geld terug
  • Geen comfortstoelen beschikbaar
  • Klantenservice onbeschoft en niet behulpzaam
  • 12 uur in te krappe stoelen moeten doorbrengen
  • Proberen geld terug te krijgen
  • Vlucht zat helemaal vol
  • Tijd verspild met geld terug proberen te krijgen
  • Totaal niet behulpzame klantenservice

Mahmut Unver - 2 februari 2024Trustpilot 🔗

  • Duur weekendje weg door annulering
  • Kosten niet vergoed na declaratie
  • Geen vergoeding na uitleg

Stefanie - 29 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Geannuleerde vlucht en niet alles terugkrijgen
  • Klantenservice slecht
  • Chat functie niet optimaal
  • Geen communicatie vanuit KLM

R R Juridisch Advies - 26 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Vlucht geannuleerd geen geld retour
  • KLM weigert het volledig bedrag terug te betalen
  • Klantenservice is slecht tot niet bereikbaar
  • 3 uur in de wacht gezet om van de ene afdeling naar de andere doorgezet te worden
  • Slechtste vliegmaatschappij in de wereld
  • Heel klant onvriendelijk, service kennen zij niet
  • Oplichters

martin de Geus - 25 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Fout in software van KLM waardoor er een te laag bedrag werd afgeschreven. €2100.- ipv 3100,-
  • Moest alles cancellen en opnieuw boeken, en weer opnieuw betalen
  • Maar het eerst betaalde bedrag nog altijd niet terug en KLM refund is onbereikbaar

Lucas - 20 januari 2024

  • Onbereikbaarheid van klantenservice
  • Geen hulp bij boekingswijziging
  • Tickets annuleren zonder hulp
  • Geld kwijt en dubbele betaling
  • Claim pas na vlucht indienen

Hans - 19 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Betaald per overschrijving maar mocht niet boarden
  • Geld teruggeclaimd maar claim closed zonder uitleg
  • Geen duidelijke communicatie over status claim
  • Langdurig proces en herhaaldelijk indienen van claims

Priscilla P - 15 januari 2024Trustpilot 🔗

  • Geen terugbetaling ontvangen
  • Geen gebruik kunnen maken van upgrades
  • Het duurt wel heel erg lang
  • Klantenservice niet bereikbaar

B Oskamp - 22 december 2023Trustpilot 🔗

  • Aansluitingsticket verduisterd
  • Geen rekening houden met belangen klant bij annuleren van vlucht
  • Per ongeluk toch kunnen vliegen na overleg
  • Volgende doorgaande vlucht gemist
  • Ticket opnieuw moeten kopen en extra kosten gemaakt
  • Teleurgesteld en bedrogen gevoel door maatschappij

T - 8 december 2023Trustpilot 🔗

  • Geannuleerd en geen contact mogelijk

D. Maes - 26 november 2023

  • Langzame annulering en terugbetaling

Gielen - 25 november 2023

  • Enthousiast om naar Dubai te vliegen
  • Vlucht naar Dubai verliep geweldig
  • Vlucht naar Amsterdam was geweldig
  • Vlucht naar Brussel geannuleerd
  • Geen compensatie ontvangen

Hardy - 13 november 2023

  • Schandalige klantenservice van KLM die e-mails negeert
  • Langdurig en moeizaam proces om geld terug te krijgen via verzekering
  • Hoge kosten voor het boeken van nieuwe vlucht door annuleringsfout
  • Geen duidelijke communicatie over de terugbetaling

John vd Voort - 29 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • Nog steeds geen geld terug na gecancelde vlucht
  • KLM altijd wel een drama met terugbetalen

VIgi - 27 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • dure prijzen
  • gecanceld vluchten zonder goede reden
  • moeilijk geld terugkrijgen en extra's terugvragen

L Nieuwelink - 17 oktober 2023Trustpilot 🔗

  • zeer slechte ervaring
  • overboeking
  • fout niet erkennen
  • compensatie niet ontvangen
  • verandering in service en klantgerichtheid