Easyship Reviews

: 132
10% Zou hier weer kopen

Relevantste positieve review

  2024-05-02
Prompt follow-up as new info a
Prompt follow-up as new info arrived and concern for my situation facing a possibly lost package. Lees verder
A A

Relevantste negatieve review

  2024-05-03
Insane quotes for shipping and
Insane quotes for shipping and import duties. These guys are suggesting $50 shipping and another ...Lees verder
Timo Vlot

Review met meeste stemmen

  2022-02-02
Overcharging!
They charged me for 23kgs when my item was only 1.5kgs and then a redelivery fee (for supposedly...Lees verder
OBN

Reviews (132)

  (87)

 (6)

  (0)

  (3)

  (36)

  • Nog geen reviews!

    Ga op zoek naar bedrijven waar je ervaring mee hebt en schrijf er reviews over! Je reviews dragen bij aan een transparantere markt en zorgt voor betere betrouwbaarheid van bedrijven..

  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Great service, except when handling American zip codes

    I very much like your service, and the speed and level of customer support received for issues I had with my BackerKit integration. In particular, the shipping rules system is extremely convenient once I got it configured to my satisfaction. However, there is one wrinkle with the Easyship platform that has caused me an endless amount of tedium. Every time I open a shipment to make standard adjustments (like the type of packaging), the zip code for US addresses imported from BackerKit displays as an error because it is hyphenated (i.e. 12345-6789). I know that the second half of US zip codes is optional, but practically every other shipping services accounts for this. Instead, Easyship flags it as an error, and FORCES me to manually open the zip code field and delete the digits after the hyphen to get my package approved. As much as I like the other qualities of your service, this one issue has caused a large amount of busywork and opened up a potential point of failure. I should never be editing a customer's address unless I have a good reason to, and certainly shouldn't HAVE to just to get the form to update properly. Please fix this issue.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aankoop verzendoplossingen

    Ik vond het echt fijn hoe snel en behulpzaam jullie waren toen ik problemen had met mijn verzendintegratie. Het systeem voor verzendregels is super handig op voorwaarde dat het goed geconfigureerd is.

    Maar er is toch wel een struikelblok op jullie platform waar ik me aan erger. Telkens als ik een zending open om standaardaanpassingen te maken, wordt de Amerikaanse postcode die geïmporteerd wordt vanuit BackerKit als foutief gemarkeerd vanwege het koppelteken (bijvoorbeeld 12345-6789).

    Ik weet dat het tweede deel van Amerikaanse postcodes niet verplicht is, maar bijna elke andere verzendservice houdt hier wel rekening mee. Easyship ziet dit echter als een fout en dwingt me om handmatig het gedeelte achter het koppelteken te verwijderen om mijn pakket goedgekeurd te krijgen.

    Ondanks de andere positieve eigenschappen van jullie service, heeft dit ene probleem wel voor extra werk en stress gezorgd. Ik zou nooit het adres van een klant moeten aanpassen tenzij daar een goede reden voor is, en zeker niet worden verplicht om het formulier handmatig aan te passen. Kunnen jullie dit probleem alsjeblieft oplossen?


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    So Simple and Yes, Easy

    I'm planning to start an eBay reseller business in the future. I had a package to ship to the Netherlands and I wanted to prepay the customs duties and the import taxes that are quite high. I was unable to get a quote calc on the international customs and taxes from another highly recommended shipping site, and I accidentally found EasyShip. So glad I found EasyShip. They aren't kidding about being easy. As hard as it is to ship international using eBay tools, you can easily determine the Harmonization code and get a quote to include insurance and all the customs and taxes upfront before generating your shipping label. On EasyShip I was able to schedule a UPS pickup for a very small fee compared to using UPS directly. I used the 7 day trial on EasyShip to send my oversize package, which weighed 12 pounds, and EasyShip produced all the documents required for attachment (the commercial invoice). Truly the easiest experience I've had with any shipping vendor. It is truly Easy. And the help features answered all my questions about what gets included and how to format the international address. This is a great product.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Pocket the money and throw away the item.

    Sent a package (a sample) to a customer and six weeks later it still says "En Route." There is no way to track it or anyone to talk to. I am inclined to believe that this company just pockets your money and tosses the item away. Update: Revising my review to show that my package got there eventually (2 months). I don't think it's the fault of Easyship. My problem is that they are the host for all the different shippers and they should bear some responsibility for companies that advertise on their website that something will take 10 business days but end up taking two months. Do not ship anything DHL international to a third world country. Unless you're not in a hurry, and can wait two months. Stick with FedEx. They are pretty good with their dates and if it's late, they will update and let you know where your package is.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Insane quotes for shipping and import…

    Insane quotes for shipping and import duties. These guys are suggesting $50 shipping and another $50 import duties (andc fees) on a $100 product that ways <1kg. Insane. For those numbers I could collect the parcel in the US myself almost.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Prompt follow-up as new info arrived…

    Prompt follow-up as new info arrived and concern for my situation facing a possibly lost package.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Kickstarter campaign shipping

    Ik moest een manier vinden om het verzenden, verwerken en innen van verzendkosten na mijn Kickstarter-campagne te regelen. EasyShip heeft me in contact gebracht met een directe contactpersoon (Chris), die me door het gebruik van het EasyShip-platform heeft geleid, mijn profiel heeft ingesteld volgens mijn behoeften, en altijd beschikbaar was als ik een probleem had of vragen had. Het platform heeft een enorme hoeveelheid functies en flexibiliteit, en Chris stond altijd open voor constructieve feedback. Een belangrijke functie voor mij was het kunnen importeren van alle contacten en adressen rechtstreeks uit de bestanden die Kickstarter genereert zonder dat ik extra informatie moest verwerken. Ik kon bijna 900 bestellingen verzenden, sommige internationaal, met gemak. Geweldige ervaring in het algemeen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Easyship - Best solution for shipment management

    We are using Easyship system for almost a year, and our overall experience is excellent. The system is easy to use while enabling to have several users, so we can produce the shipment from several locations. We also connect Easyship to several stores and marketplaces. Also worth mentioning - the good prices for shipments and the ability to connect to our own contract within DHL, etc. They also have great customer support, with fast answers via chat or mail, and also appointed us a very professional customer success manager, who helps us with complex questions or issues. One of the big advantages is the reports, which help us to get fast and accurate status reports, in order to oversee problems in the logistic chain.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Easyship and crowdfunding

    We are a company that works with crowdfunding and we trusted Easyship after trying different logistics solutions over the last 5 years. The first experience with them was extremely positive: excellent support with 1:1 calls, error rate on shipments of less than 0.5%. The dashboard of the portal is very intuitive and shows all the necessary information, including real-time rates for shipments which is a great thing. Excellent logistic support affiliated to Easyship: U-freight. They are very knowledgeable and quick. A last note of merit also to the rates, no hidden costs and acceptable shipping costs. In total, I currently give 5 stars after comparing them with 5 other previous logistics services.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Zendingen wereldwijd

    Waarom Easyship al 10 jaar de beste keuze is voor wereldwijde leveringen? Wel, ik zal het je vertellen! Easyship is de perfecte optie voor elk bedrijf dat zijn klanten wereldwijd wil bereiken zonder een fortuin uit te geven. De gebruiksvriendelijke interface, vele functies en slimme oplossingen maken het mogelijk om dichter bij je klanten te komen en aan hun wensen te voldoen. Na tien jaar zijn we nog steeds onder de indruk dat we met slechts één klik van een knop wereldwijd kunnen verzenden vanuit verschillende magazijnen. Het harde werk dat nodig is om jouw producten bij de eindklant te krijgen, wordt dikwijls onderschat. Easyship maakt grote beloftes, maar ze komen die ook echt na.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Nonstop calls and emails

    Signed up and they have not stopped hounding me. Even worse than if I had defaulted on a loan. Constant emails and phone calls from these people have me 100% sick of them already.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Joshi is Excellent

    Joshi was the person that helped me. This entire situation was very frustrating and took close to 3 months. Joshi was very good at advice and follow up. I would highly recommend him for advancement in your organization. I spoke with several people during the process but he was without question the exception in performance and follow thru.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Nieuwe bestelling

    Ik had eigenlijk een super goede ervaring met de klantenservice. Ze reageren snel en helpen bij het oplossen van problemen. Het enige wat ik lastig vond, was dat een van de medewerkers me niet het bewijs van levering kon geven voor een bestelling gedurende bijna twee weken. Gelukkig kreeg ik het wel binnen 30 minuten toen ik een andere medewerker aansprak! Het is ondertussen bijna 3 weken geleden en die eerste medewerker heeft nog steeds niet gereageerd, ondanks herhaaldelijk vragen.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Mostly great!

    Experience with customer support is mostly great, as they reply promptly and help to resolve the issues as soon as possible. The only issue I had was with one of the customer support, as she could not get me the proof of delivery for one of the orders for close to 2 weeks, but when i approached another customer support, he got it to me within 30 minutes! It has been close to 3 weeks, and yet the first customer support still hasn't gotten back to me about the proof of delivery despite asking for it multiple times. Overall, experience is great. Just hope they check that their customer support staff is doing their job properly.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    EasyShip your Kickstarter Campaign

    I needed a means to track, process, and collect shipping payment post my Kickstarter campaign. EasyShip set me up with a direct contact (Chris), who walked me through the use of the EasyShip platform, set my profile up to my needs, and was always available if I had an issue or questions. The platform has a massive amount of features and flexibility, and Chris was always open to constructive feedback. A major feature for me was being able to import all the contacts and addresses directly from the files Kickstarter generates without having to do any additional processing of the info. I was able to ship almost 900 orders, some international, with ease. Great experience all around.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    4 years and running

    We've been using Easyhip for almost 4 years now. Everything has been great. Customer service is really helpful and will assist whenever they can or advise you on what to do on your end if they are unable to proceed with a concern. Keep it up, Easyship Team!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    Aankoop al 4 jaar

    Ik gebruik Easyship al bijna 4 jaar en ik ben echt tevreden. De klantenservice is altijd behulpzaam en staat paraat om te adviseren of te helpen bij eventuele problemen. Het is geruststellend om te weten dat er een team is dat klaarstaat om te helpen als dat nodig is. Doe zo voort, team!


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    fantastisch verzendprogramma

    Ik gebruik Easyship al meer dan een jaar en echt, het is het beste verzendprogramma dat we ooit hebben gehad. Het is super gemakkelijk te gebruiken en geeft ons toegang tot speciale services en tarieven in landen waar normale koeriers dat misschien niet kunnen bieden. Dankzij Easyship kunnen al onze internationale kantoren gemakkelijk verbonden worden op één verzendplatform, wat zorgt voor een consistente ervaring voor ons bedrijf. De instellingen zijn heel eenvoudig en je kan snel aanpassingen maken wanneer dat nodig is.


  • Bestellen

    Service

    Prijs

    Levering

    Zou hier weer kopen
    Totaal

    avoid at all cost

    Do not use this service at any cost. There is absolutely no customer support. I messaged them daily for 9 days straight without a single response. One of the worst company experiences I've had in recent memory.


Anderen bekeken ook